collapse

Для создания НОВОГО ПОСТА, необходимо выбрать нужный раздел ФОРУМА и создать в нем НОВУЮ ТЕМУ. Если вы новый пользователь, то вам нужно ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬСЯ на форуме


Просмотр сообщений

В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.


Сообщения - bigbird

Страницы: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 197
931


В 2020 году судно, возглавляемое капитанами Викторианом Эруссаром и Жеромом Делафоссом, преодолеет 20 000 морских миль. Его маршрут будет влючать остановки в Марокко и на Канарских островах, а затем экологически чистый исследовательский корабль пересечёт Атлантику и посетит Сен-Бартелеми, пройдёт через Панамский канал и отправится на Гавайи. Этап кругосветки завершится в Японии. Energy Observer достигнет Страны Восходящего Солнца во время Олимпийских игр (24 июля – 9 августа).

Новое путешествие следует за трехлетней экспедицией по Европе. Она началась с исследования Средиземного моря, а в 2019 году корабль отправился на Север. Летом экспедиция побывала в Санкт-Петербурге, где катамаран был пришвартован у Адмиралтейской набережной и привлекал большое внимание жителей и туристов.

Длина Energy Observer составляет 30,5 м. Судно может передвигаться со скоростью 8-10 узлов. Почти вся его поверхность покрыта двусторонними солнечными батареями, которые в 4 раза легче обычных и собирают на 30% больше энергии.

Две вертикальные ветровые турбины Oceanwings – нечто среднее между мачтами с парусами и крыльями самолёта. Их размеры (площадь одного паруса 31,5 кв. м), форму и направление можно менять. Если на море штиль, то в дело вступает электромотор. Зато при попутном ветре катамаран идет под Oceanwings как под парусами, а мотор переходит в режим электрогенератора. Вместе с солнечными батареями он насыщает энергией блок литий-ионных батарей, а также тратит энергию на электролиз воды, чтобы получить из неё водород. Газ сжимается и хранится в 8 танках из алюминия и углеродного волокна ёмкостью 230 литров каждый. Если возникает необходимость, то он поступает в топливные элементы, которые вырабатывают электричество для двигателя.

Исследовательское судно – это перестроенная парусная яхта 1983 года постройки. Она принадлежала легендарному новозеландскому яхтсмену Питеру Блейку, который в 1993 году выиграл на ней Кубок Жюля Верна, присуждаемый за самое быстрое кругосветное плавание.

Сегодня новая команда судна под руководством исследователя и путешественника Жерома Делаффоса также стремится обойти весь мир. За шесть лет «Корабль будущего» посетит 50 стран и сделает 101 остановку.

По словам организаторов экспедиции, катамаран создавался, чтобы тестировать оборудование и в условиях открытого моря, желательно, в экстремальных условиях. Если системы энергообеспечения будут работать надежно и эффективно, то это послужит примером и стимулом для верфей устанавливать их и на обычные корабли.

Катамаран требует серьезных затрат на обслуживание. На его эксплуатацию, заходы в порты и организацию мероприятий в год требуется примерно 4 миллиона евро. Проект спонсирует Toyota и еще несколько крупных компаний.

Перед новым путешествием Energy Observer был оснащён новым топливным элементом Toyota, дополнительными солнечными батареями, винтами с переменным шагом и новыми Oceanwings.

Источник

932


Публикуем еще одну запись лекции из зимнего лектория Силы ветра

Мы уже делились видео лекции подводного фотографа Михаила Коростелева о том, как встречи с китами меняют жизнь. В этом выпуске яхтсмены и капитаны сообщества Силы ветра Алексей Егоров, Андрей Кипятков, Дмитрий Галушин, рассказывают, почему они решили обогнуть Землю на паруснике.

Леша Егоров — яхтенный капитан, который уже 4 года ходит под парусом с Силой ветра. Вместе с капитаном Андреем Кипятковым и яхтсменом Дмитрием Галушиным в ноябре он планирует отправиться в кругосветку и провести под парусом 1,5 года. Ребята рассказывают, как устроен процесс подготовки к такому длительному путешествию.

Алексей говорит про погоду, планирование, политические границы, международную безопасность и пиратов, подробно разбирая каждый участок будущего маршрута.

Андрей делится планами о том, как в путешествии будет организован быт, рассказывает, как протекает время в открытом океане и как собрать корабельную справочную библиотеку, в которой можно найти ответ на любой возникший в путешествии вопрос, а еще составляет подробный список того, что вообще может понадобиться в кругосветке: от медикаментов до рыболовных снастей.

Выступление Димы посвящено оптимизации процесса подготовки и тому, как грядущая кругосветка уже начала менять жизни ребят.

Источник

933

 
С 29 февраля по 1 марта в Кашкайше (Португалия) проходил четвертый этап Зимней серии класса SB20, в котором принимали участие множество российских яхтсменов

В рамках регаты были проведены пять гонок.

Победу в сражении с украинской командой #GameChanger Юлии Кирпы вырвала британская Xcellent Джона Полларда. На протяжении регаты эти команды шли, как говорится, ноздря в ноздрю, завоевали по 9 очков и определили победителя по дополнительным показателям.

На третьем месте с 20-ю очками расположился петербургский экипаж VIS Sailing Team Тимура Сабирзянова, Александра Михайлова и Андрея Соколова. Сразу за ним, с отставанием в 2 очка, еще одна российская команда - MST Василия Григорьева, Максима Кузьмина и Михаила Маркина.


Результаты других российских команд:

9. Victoria - Вадим Пушев, Иван Громов, Алексей Колобанов - 35 очков

11. AM RUSARC - Анастасия Морозова, Аида Максимова, Диего Коста, Педро Коста - 45 очков

12. Space Cobra/ SailCascais - Елизавета Жеребцова, Павел Рассказов, Никита Федоров, Андрей Клочко - 47 очков

14. ActiTIME - Арсен Чубарков, Дмитрий Третьяков, Артем Судаков, Мария Сиротина - 51 очко

27. Matryoshka/ SailCascais - Наталья Кравец, Андрей Акименко, Денис Макаров, Иван Волчков - 85 очков

33. Polar Bear Away - Денис Соловьев, Франциско Мария, Бернардо Лоурейро

Следующий этап состоится 28-29 марта.

Все результаты

Пресс-служба Российской ассоциации яхт класса SB20

934


В Кейптауне продолжается первая в истории регата 52 Super Series в южном полушарии. Во второй день соревнований было проведено две гонки, в одной из которых победил «Броненосец»

Второй день соревнований Odzala Discovery Camps 52 SUPER SERIES V&A Waterfront в ЮАР снова порадовал десять участвующих команд отличными «парусными» условиями. К старту первой гонки дня сила ветра едва достигала 10 узлов, но позже ветер изменил направление и усилился до 16 узлов. Учитывая сложности предыдущего дня, гоночная дистанция была перемещена в соседний с городом залив, где лодки получили больше пространства для тактической борьбы на двухмильной дистанции.

Как и днем ранее, в первой гонке на новой дистанции лучше всех себя проявили хозяева регаты – Phoenix11. Для «Броненосца» этот старт оказался не самым удачным. На первый знак команда выходила шестой, а финишировала седьмой.

Реабилитироваться «Броненосцу» удалось благодаря блестящему старту во второй гонке. Команда под российским флагом вышла победителем в борьбе за выгодную левую сторону дистанции и уже на первом знаке лидировала с внушительным отрывом.

Благодаря первой победе в этом сезоне «Броненосец» сменил свою вчерашнюю пятую строчку на четвертую.  А в лидеры вышла самая стабильная пока команда регаты - победитель сезона-2019 итальянская Azzurra.  Phoenix11 идет вторым, на третьей строчке команда Нью-Йоркского яхт-клуба Sled. «Броненосец» отстает от лидера на 1,5 очка.

Гонки Odzala Discovery Camps 52 SUPER SERIES V&A Waterfront продлятся до 6 марта включительно.

Результаты

Пресс-служба Яхт-клуба Санкт-Петербурга

935


Организатор Golden Globe Racе-2018/19 Дон Макинтайр вновь готовит сенсацию. 13 марта в Амстердаме, где в это время будет проходить популярное boat show, он объявит о проведении кругосветной гонки на яхтах нового класса ClassMini 5.80

Макинтайр явно вошел во вкус. В разгаре подготовка к очередной Golden Globe Race: кругосветная гонка одиночников без заходов в порты стартует в сентябре 2022 года, и уже сейчас 22 смельчака записались для участия в ней.



Плюс к этому под руководством того же Макинтайра началась работа над организацией в 2023 году Ocean Globe Race – кругосветной гонки в честь 50-летия (1973) проведения первой Whitbread Round the World Race (в этой гонке смогут принять участие яхты, построенные не позже 1988 года).

Но и этого Макинтайру показалось недостаточно – прежде всего потому, что он и сам мечтает принять участие в каком-нибудь дальнем приключении. И вот, как вы уже знаете, 13 марта в Амстердаме британец намерен объявить о создании нового класса яхт - ClassMini 5.80 и проведении целого ряда крупных гонок. В том числе и кругосветной Mini Globe Race.

Первую яхту нового класса сейчас строит его разработчик – польский яхтсмен Януш Мадерский. Испытания судна должны начаться в июне. Отметим, что конструкция проста и одновременна надежна. По мнению ,Макинтайра, самостоятельно построить яхту можно будет примерно за 500 часов.

Уже в 2021 году на ClassMini 5.80 будет проведена трансатлантическая гонка, которая стартует в Португалии. Вторая такая же гонка пройдет в 2023-м. А между ними, в 2022-м состоится гонка из Португалии на Азоры и обратно.

И, наконец, в октябре или ноябре 2024-го придет черед кругосветной Mini Globe Race, которая отправится из одного из европейских портов вокруг света - на Запад, через Панамский канал, а далее по маршруту: Маркизовы  острова – Таити – Тонга – Купанг (город в Индонезии на Западном Тиморе) – Маврикий - Кейптаун  - Кабо-Верде – и финиш где-то в Европе.

Весь маршрут кругосветки будет поделен на 6 этапов с короткими – в несколько дней – остановками для отдыха и ремонта. Примерная длина гонки – 26400 морских миль. Планируется, что ее можно будет преодолеть за 400 дней.

Ну вот, теперь вы знаете первые подробности. А если захотите узнать о яхтах ClassMini 5.80 и новых гонках больше, милости просим на сайт, который начнет работу 14 марта – на следующий день после презентации в Амстердаме.

Источник

936


Бот-шоу “International Multihull Show”, проходящее ежегодно весной во Франции, в городе Le Grande-Motte, стало за 10 лет самой авторитетной выставкой многокорпусных яхт, являясь при этом - уникальной в своем роде.

Организатором этого бот-шоу выступает компания M2Organisation. Её основателями и руководителями являются Фредерик Морван, Филипп Мишель и Фредерик Дюпре. 95% рынка предложения многокорпусных яхт будет представлена на международной выставке Multihull 2020.

«Когда мы начали этот проект в 2010 году в г. Лорьян (Lorient) - мы были новичками в выставочной индустрии. В 2011 году бот-шоу переехало в Ла Гранд-Мотт (La Grande-Motte). Мы с самого начала верили в огромный потенциал рынка многокорпусных яхт и с полной отдачей приступили приступили к реализации этого проекта. Начало вышло хорошим и результаты первого года позволили нам профинансировать второй, и так далее до нашего сегодняшнего 11-го шоу, которое состоится с 14 по 19 апреля 2020 года», - говорит Филипп Мишель.

Высокая популярность многокорпусных яхт обусловлена прежде всего их повышенной обитаемостью и удобством, хорошей управляемостью, высокой надежностью и небольшой осадкой, что немаловажно для путешествий в мелководных регионах.

Дополнительную популярность многокорпусным яхтам придает активно развивающийся чартерный рынок.

Бот-шоу многокорпусных судов год от года расширяется. В предстоящей выставке примут участие более 100 экспонентов, которые представят приблизительно 90% всех мировых производителей. Ожидается несколько мировых премьер.

В дополнение к шоу La Grande-Motte, Фредерик Морван и Филипп Мишель также открыли экспозицию подержанных многокорпусников, которая насчитывает предложения порядка 1500 яхт.

Бот-шоу будет проходить в городе La Grande-Motte, France. Добраться до него можно самолетом, поездом и автомобилем.

Время проведения - с 15 по 19 апреля 2020 года

Шоу будет открыто с 10 до 19 часов - в среду, четверг, пятницу и субботу и с 10 до 18 часов в воскресенье. Стоимость билета - 10 евро за одно посещение, абонемент на 5 дней - 30 евро, школьникам и детям до 16 лет - бесплатно.



Источник

937


На прошлой неделе завершился чемпионат мира в классе Лазер-радиал, который выиграл воспитанник школы "Крестовский остров" Даниил Крутских. Журналисты YR встретились с ним в Москве, чтобы узнать, каково это получить телеграмму от президента и какие планы у юного чемпиона? Они также попросили его отца Владимира Крутских дать комментарии

Я.Р. Даниил, мы тебя поздравляем с победой! Как проходила для тебя регата?

Д.К. Спасибо, очень приятно! На самом деле регата была очень сложной. Погода была разная, были дни, когда дуло 15-18, а то и 20 узлов. Очень сильно устаешь - на первую гонку выходишь полон сил, вторую уже тяжело гоняться, а третью гоняешься на морально-волевых. Но мне конечно в сильный ветер лучше, я ведь вешу почти на 10 килограмм больше остальных.
Моей целью было не прийти первым в отдельной гонке, а гоняться стабильно. И мне это удалось. Я ходил в группе и старался максимально отработать на первой лавировке, чтобы потом и отрыв иметь, и по более чистому ветру идти. Так я выиграл первые две гонки, а потом стабильно ходил в пятерке.

Я.Р. У тебя последняя гонка оказалась самой неудачной и пошла на выброс. С чем это связано?

Д.К. Во-первых, в этот день был самый слабый ветер, не моя погода. Организаторы смогли провести лишь одну гонку, и ту сократили.
А во-вторых, я не то чтобы расслабился, но уже не думал о том, чтобы победить. Старался идти рядом со своими главными соперниками, а это конечно неправильная тактика. Таким образом я в начале шел десятым, а потом на волне, почти без ветра постепенно стал проигрывать.

В.К. В последний день погода действительно была очень тяжелой, ветер зашел почти на 180 градусов. Даня шел по началу со своими ближайшими соперниками, а когда они разошлись по углам, он решил пойти по центру. К сожалению, ветра по центру почти не было.

Я.Р. На сколько мы знаем, тебя лично поздравил Владимир Владимирович Путин. А кто еще тебя поздравил?

Д.К. Да, правда, Владимир Владимирович прислал телеграмму в министерство спорта на мое имя. (Телеграмма опубликована на сайте Кремля) Но я узнал об этом от мамы. А вообще меня многие поздравили. Кто-то лично написал, кто-то на своей странице поздравления выложил.

Я.Р. У тебя тренером выступает отец. Личные отношения не мешают процессу?

Д.К. На самом деле это тяжело. На тренировках и сборах он для меня тренер, Владимир Николаевич, а дома отец. Но, к сожалению, не всегда получается на 100% разделять эти амплуа. Иногда семейное тащим на воду, иногда наоборот.

В.К. Действительно непросто быть и отцом, и тренером, ведь переживаешь за него больше, чем просто за спортсмена. Иногда бывают ситуации, когда ссоримся. Я пытаюсь давать ему советы, он считает, что сам лучше знает, как надо. Но потом, когда эмоции чуть утихают, он обдумывает все еще раз и прислушивается ко мне.

Я.Р. Какие планы дальше?

Д.К. Через неделю летим в Испанию на кубок Принцессы Софии. Попробую побороться за путевку на Олимпиаду в Токио в классе Лазер-стандарт, но там конкуренция намного сильнее. Я, честно говоря, иллюзий не строю, но поборюсь. Хотя на данный момент мне еще нужно догнать Сергея Комиссарова.

В.К. Даниил очень хорошо показал себя в Австралии. Он и другим показал, и сам понял, что с его ростом и весом можно соперничать. Главное правильная тактика, а с этим у него дела обстоят хорошо. Если не сейчас, то через год другой он уже точно сможет составить достойную конкуренцию нынешним грандам.

Я.Р. А кто финансирует сборы и поездки?

Д.К. Все выезды на соревнования, сборы, тренировки полностью оплачивает школа "Крестовский остров". За это и за поддержку, которую мне оказывают им огромное спасибо.

В.К. На данный момент финансирования от сборной нет, так как в преддверии Олимпиады ВФПС выделяет средства только под первый номер сборной.

Источник

938


Пресс-служба Международной федерации паруса распространила очередной – мартовский - выпуск своего популярного видеожурнала

Выпуск по традиции продолжается 23 минуты с небольшим и включает целое созвездие интересных и красочных сюжетов – тут и этап Кубка мира в олимпийских классах яхт, состоявшийся в Майами, и подготовка британской команды INEOS TEAM UK к America’s Cup World Series, и новый мировой рекорд, установлеенный шкипером Франсисома Жуайоном на макси-тримаране IDEC Sport на классической дистанции Чайной гонки от Гонконга до Лондона.

В общем, как всегда есть на что посмотреть. Не пропустите!

941
Your topic / Dragonfly 40
« : 29.02.2020, 14:53:27 »


Does it look as good as it does on paper? No, it looks better, absolutely awesome, what a beautiful boat! And the interior looks are even better than in previous models, with an impeccable finish and good taste on the design. Beauty outside and inside and performances to match. What is the catch?

Well, first of all the price, a well equipped boat ready to sail would cost as much as the all carbon Arcona 465, around 750 000 euros with European vat (about 20% less without taxes), then the lack of storage, that is even worse than what I had supposed from the drawings and finally the interior that is really small for a 40fter due not only to a narrow central beam but also due to the hull design that minimizes wet area.



Then, the interior that looks very nice at a first glance is not very practical: the aft cabin is a spacious one even if low (no meaning in talking about standing height lol), the saloon is narrow and long but for seating on the starboard side comfortably, without the legs hanging, you have to deploy a kind of a step, the forward cabin is really small (the size of one in a 34ft boat) the head and the galley are nicely designed but very small having the galley only a two zone electric ceramic hob, no oven, a vertical refrigerator, a small sink and little storage space.

Regarding that long step, that you have to mount to seat in the saloon, it is worth mention that if you have it mounted you cannot move freely, I doubt it is designed to take the weight of a person, much less two and it reduces the standing height to an insufficient one to pass without bending. Odd and not practical.



On some of the 35 they have a better solution with the saloon table (and seats) only to port side and a long galley on the starboard side. That would provide much more storage and a decent galley and, if well designed, it can be an interesting solution and a nice one too, even if for that it would be needed to think and design out of the box.

The outside storage is much smaller than what I had supposed. Due to hull design that, for good reason, is different than the one of a monohull, the two aft lockers on the cockpit floor are just enough to carry the fenders, there is only another tiny locker under one of the cockpit seat and  the chain locker that is small has only space for the chain and the winch.



The amas have on the top two big access hatches and another one aft that opens them completely allowing to store a kayak inside. Not very practical as a dinghy but better than nothing.

Those superior hatches, if the interior of the amas are subdivided and prepared for it, would allow the use of the amas as a storage space for provisions, with the limitations of a relatively small weight because the trimaran relies on the amas buoyancy for stability and it is a bad idea to diminish that buoyancy adding weight there.



Also while it would be easy to reach those supplies, or anything you store in the amas, with the boat at anchor, while sailing it would be complicated in anything than settled weather and very complicated and dangerous on an ocean passage.

The Dragonfly 40 that was in the boat show had a huge optional 80hp engine (standard 40hp) given the boat a motor cruising speed of 14kt, but not for long since the diesel tank takes only 150 liters.



A very nice boat for coastal cruising and one that will not have a problem crossing the Atlantic for enjoying the change of the European winter for the Caribbean summer, even if the interior of the cabin would have to be full of provisions stocked mainly in the saloon.

Of course if the passage is made by a couple then the forward cabin can be used as a storage space but normally the ones that do passages prefer to have a bigger crew, embarking two friends for the occasion and anyway the bow of the boat is the worse place to put charge on a boat.



The second time I visited the Dragonfly 40 was in the company of a friend that has finished a circumnavigation solo and is preparing another one and I was surprised to see the dealer, that actually is from the factory and a good sailor, to say that the Dragonfly 40 was suited for a circumnavigation and that one had been made with the previous Dragonfly 1200 and that the owners had said that "they would not have done it in any other boat".



Anyway the older 1200 had a beamier central hull and was in fact a bigger (and slower) boat and even if not ideally suited for a circumnavigation, it had more interior space. Regarding the 40 it is a pity that  they did not chose to make it with one more meter because that way it would have forward space for a sail locker (or storage space) it would have allowed a larger and more comfortable forward cabin, would have space for a big locker on the stern and would have allowed a better weight distribution with the engine placed not so aft in the hull.

With some care on the design it would have also been possible to find space for a small generator and a watermaker and then we would have a boat well suited for a circumnavigation. But if it already costs too much, it would make it even more expensive. The question is how much more and would there be a market for that boat at the price.





Source

942


Завершился первый этап SailGP в Сиднее. Уверенную победу одержала британская команда во главе с сэром Беном Эйнсли

Второй день начался с уверенной победы Эйнсли. Британцы со старта ушли в отрыв и финишировали с внушительным отрывом.

А вот со вторым стартом не задалось, лидерство перехватил главный соперник, австралиец Том Слингсби, выиграв последнюю гонку на родной акватории. К сожалению этого было недостаточно, чтобы опередить Эйнсли в итоговом зачете. Таким образом уверенное, но лишь второе место. Сам Эйнсли же показал мастерство - после неудачного старта команда смогла набрать хорошую скорость и в итоге финишировала на четвертом месте.

Неудача преследовала команду Франции и во второй день гонок. Взявшая хороший старт в последней гонке и идущая на третей позиции, команда Билли Бессона потеряла управление стакселем и смогла финишировать лишь шестой.

В матч-рейсе, где столкнулись лидеры общего зачета Бен Эйнсли и Том Слингсби, интриги тоже не получилось. Британцы взяли прекрасный старт, быстро набрали скорость и не оставили австралийцам ни единого шанса.

Финальная таблица результатов:

Team GB (рулевой Бен Энсли) - 47 очков
Team Australia (рулевой Том Слингсби) - 42 очка
Team Japan (рулевой Натан Аутеридж) - 39 очков
Team Spain (рулевой Фил Робертсон) - 31 очко
Team USA (рулевой Ром Кирби) - 31 очко
Team Denmark (рулевой Николай Сехестед) - 22 очка
Team France (рулевой Билли Бессон) - 14 очков

Валерия Коваленко

943


Мы все этого ждали – и дождались! Победой Даниила Крутских в Мельбурне вчера завершился чемпионат мира в классе «Лазер-радиал». Ура! Поздравления от всех любителей Паруса!

Вчемпионате мира участвовали 66 гонщиков. Было проведено 9 гонок, и Даниил захватил лидерство уже с самой первой из них. Вот серия его приходов – 1 – 1 – 2 – 2 - 6 – 5 – 2 – 3 – (22). В сумме получилось 22 очка (при одном выбросе).

Россиянин намного опередил соперников: у занявшего второе место Майкла Комптона из Австралии 42 очка, у ставшего третьим Ника Плетикосы (Словения) – 47.

Отметим, что до сих пор лучшим результатом российских гонщиков в этом классе было серебро Андрея Кирилюка, завоеванное в 1996 году.

Подробные результаты

«Регата прошла по разным ветрам, с соперниками всегда ходили очень плотно – не было никаких разрывов, даже если ты шел первым, то всегда есть фордевинд, на котором могут обогнать, - рассказал Даниил корреспонденту RUS Youth Sailing Team. - Поэтому каждая гонка была для меня, как последняя, поэтому нужно было работать на максимум, до конца! Когда выходят все вместе, то это тяжело морально, поэтому очень легко одну или две гонки закинуть. У меня не было задачи ходить первым – моя задача была ходить стабильно. В итоге, все приходы в пятерке - и это помогло мне достаточно сильно оторваться от ближайших соперников. Да, из-за того, что чемпионат мира проводится в Австралии, выступало много местных спортсменов. Все они ребята сильные, всю жизнь ходят по сильному ветру. Кстати, именно на фордевинде было тяжело, потому что волну они знают лучше и в какие-то фордевинды они отрывались метров на 100! Но, все равно, основной задел я делал себе на первой лавировке, старался вырваться в первую группу – в число первых пяти- десяти человек, потому что там гоняться намного легче, и, конечно, надеялся на удачу!»

«Также я хочу поблагодарить своего тренера Владимира Крутских. Он меня настраивал перед каждой гонкой, говорил свои ощущения по тактике, как он видит эту картину. Я прислушивался к его словам. Также, благодарю свою команду «Крестовский остров». Все большие молодцы, без них бы ничего этого не было!» - рассказал Даниил.

Источник

944


Если вы собираетесь взять яхту в чартер на Кубе, стоит иметь в виду, что некоторое привычное уже для вас оборудование на Кубе использовать нельзя

К таким "подозрительным" предметам уже не относятся ручные морские радиостанции, как это было несколько лет назад (по крайней мере меня так заверил Пире - начальник марины Marlin на кубинском острове Кайо Ларго). Объектами пристального внимания таможенников сейчас являются спутниковый телефон и квадрокоптеры. Использование их на Кубе в настоящее время запрещено.

Если вы привезли с собой спутниковый телефон или дрон, ничего страшного не произойдет. Таможенники в аэропорту крайне вежливо укажут вам на вашу ошибку, известят о том, что это оборудование они должны у вас изъять, и будут очень неспешно и тщательно заполнять бездну бумаг. Собственно, в этом и состоит главная неприятность, - эта бюрократическая процедура займет не менее двух часов, и в марину в Сьенфуэгосе, например, вы приедете уже в темноте.

Чтобы получить свое оборудование назад уже после чартера, при вылете с Кубы домой, стоит приехать в аэропорт хотя бы на час раньше, чем обычно, поскольку на то, чтобы найти ваши вещи и доставить их в офис таможни со склада, тоже потребуется время. Офис таможни находится на цокольном этаже уже после пограничного контроля, направо вниз, рядом с кафе.

Источник

945
Your topic / Homeschooling On A Boat - The Truth
« : 26.02.2020, 22:46:39 »


Deciding to homeschool your child or children on land is a massive decision. Not only are you choosing to be responsible for the educational success of a child it’s YOUR child. And then homeschooling on a boat further increases the challenge.

Concerns over your abilities may arise in addition to fears that boat schooling may inadvertently damage your child. Issues that come to mind initially concern the small space, lack of consistent internet connection, difficulties with ensuring socialization, and the transient nature of boat life.

In this article, I’m going to walk you through why homeschooling on a boat is hard work so that you know how best to navigate the turbulent schooling squalls. But keep in mind while reading, I ultimately feel that that there is nothing more beneficial, rewarding and ultimately inspiring, for all parties, than the ability to homeschool your own child/children on your boat.

Throughout I offer tips to enable you to be more proactive and hopefully better prepared

I’ll finish off with some of the invaluable benefits of homeschooling on a boat so to offer a balanced idea as to the lows and highs of boat schooling. And as always, realize that this is my personal take on homeschooling. Everyone brings something different to the party. I only share my experience in the hopes that it better sets your expectations, allows you to see the bigger picture and provides a focus on how awesome having kids on a boat truly is.

10 Reasons Homeschooling On A Boat Is Challenging

1. A routine is hard to maintain

There are different types of cruisers. Some find an anchorage and stay put for the season making it easier to create routines. Most blue water cruiser families, however, move every few days perhaps staying for a couple of weeks at most.

Due to the nature of sailing, the weather is a massive factor. If you have to leave at 8 am to get the best wind, everyone is preparing to make way rather than getting the books out. Furthermore, it takes quite a bit of time to get anywhere. Most of our sail durations last for a good chunk of the day, if not the whole day. By the time we get to where we’re going everyone is too tired to do schooling. Also, getting internet changes as you move – that is if you rely on the internet for coursework.

In one anchorage you may have had a signal and in the next, it might not work
 
Tip: Consider using the internet for coursework but don’t make it the core of what you do. Use the internet as something you can add in addition or instead of book work. That way when you can’t use the internet it’s not a big issue.

For example, Sienna and I watch Crash Course History on YouTube after each chapter that we read in our The Story of the World homeschooling book. At times we don’t have the internet so we just don’t watch it. For Math Sienna does worksheets from Math workbooks when we’re not connected. When we can get a connection she uses WhizzMaths. By being flexible it provides Sienna with variety yet all bases are covered.

Tip: Take time to contemplate whether you still need to make use of weekdays and weekends, months and years. It’s going to initially sound crazy but once you’re out sailing you lose the need for knowing what day it is. For us, we still like to do school five days a week (Mon – Fri) and take the weekend as a break. We, however, don’t see the benefit of taking the summer off. Therefore, we teach all year round but when we sail, we take the day off without having to make it up on the weekend.

Once you move onto your boat you can make your own rules

2. There’s usually no set place on a boat that can be made into a study area and left as is

Educationalists say that an important part of homeschooling is routine and consistency. Ideally, you want your child/children to be able to put their school hat on, sit in an area dedicated to learning and allow them to have access to all their resources.

On a boat that’s very difficult to do

First of all, there’s very little space for resources so only the necessities are on board. Second, the books, pens, learning materials and so forth can’t sit out as they’ll be thrown all over the place when you sail. All coursework related items have to be put away after each use. Third, you may start off on the saloon table at 8 am but when a repair guy shows up or your neighbor stops over to say ‘hi’ or friends/family are on board and want to make breakfast you’re often forced to move into another cabin.

Tip: If possible find one space where you can keep all the coursework so you don’t have to hunt around for it all over the boat. I keep Sienna’s books, writing utensils and other resources along our saloon bookshelf. All lose items like pens, markers, glue and so forth I keep in a Tupperwear box with her books.

Tip: If you do have guests onboard make in it known that you have a homeschooling routine. Explain what you do, how you do it and inform your guests on how they can best support you. I tell everyone that Sienna and I do homeschooling from 8 am to 11 am. During that time if they can be quiet in the saloon and hang out on deck I’d appreciate it.



3. There are no steady homeschooling on a boat groups you can meet with

On land, there are all sorts of homeschooling groups that bring children together for joint learning or extra-circular activities. For example, parents may band together and each specializes in an area of learning so that little Tommy can go to one homeschooling house for Math, another for Music and so forth. And of course, there are planned outings just to get the kids together to perhaps learn a bit and play a bit.

From the learning side of things, the blue water cruiser life is too transient to set up a routine group. Children are always coming and going. Perhaps during a ‘winter season’ or ‘hurricane season’ when boats don’t move as much, there are opportunities to meet with the same kids over and over again.

There are always opportunities for children to do their own work next to other children

I often give Sienna her coursework and she’ll bring it to a friend’s boat to do. And at times there might be a shared learning opportunity due to the nature of our lives being a constant adventure. I remember we buddied up with another boat, took all the kids into the Mangroves and had a long discussion about the benefits of Mangroves. Afterward, we asked the kids to create a presentation for us. It was an amazing experience for all involved.

For the most part, however, it just works out easier for the kids to get their coursework done in the morning and then have the rest of the day to play. One of the main reasons why land-based parents look to homeschooling groups is for social interactions. With boat life, as long as the parents make a concerted effort to find other kid boats, there will rarely be an issue with social opportunities. If anything, there are too many social options!

4. Getting homeschool supplies can be difficult

You really have to plan and be organized. Whenever I go back to the States or the UK I have a list of all the books and resources I want to bring back to the boat with me. At times I forget something and then I have whoever is coming to visit next bring out a book or two. Or if another boatie is flying to the mainland I ask for them to bring me some books.

For months I couldn’t get a ‘normal’ lined notebook. On the French Islands, they write using graph paper rather than lined paper so I just had to wait until we went to a non-French island. And it once took me a month to find glue for a project.

The things we take for granted while living on land!

Having things shipped or mailed to you in remote places can be hit or miss. You might get what you ordered and you might not. It might take a week or it could be months.

And it’s necessary to have a printer for projects and printing out extra worksheets. The only issue is that it could take ages to find cartridges when you run out. And if you change ‘zones’ you simply cannot get cartridges. For example, we purchased a printer in Corfu, Greece. After a season we crossed the Atlantic and spent time in the Caribbean. Since we changed zones the exact same printer cartridges no longer worked in my printer – they’re programmed not to work. So…my printer became useless.

Tip: When getting homeschooling workbooks flip through them to see what items will be required for experiments or in addition to normal pen and paper. When I purchased an ‘Art History’ pack I went through each module, made a note of the materials required and made a list of supplies to get. You only want to carry what you ultimately need. Otherwise, you’ll have supplies sitting around taking up necessary space! I also made a list of artists so I could download biographies from YouTube onto a hard drive.

5. Interruptions are far more difficult to control and/or avoid

Anchorages are busy places. Something is always going on. There’s a boat dragging or someone is anchoring too close. Friends have just arrived and are coming over to say ‘hi’. Someone might be knocking on the hull of the boat to find out where the closest bakery is.

And a huge amount of time is used fixing things on the boat. When things break, floorboards come up, cushions are piled all over the place and the tools come out. Boat neighbors come over to help out. Before you know it half the day is gone and very little schooling has been accomplished.

Tip: Teach your child to be flexible. Do some learning in the saloon, take the books to land and find shade under a tree or head to your bedroom and close the door. I often get Sienna to visualize different spheres to put herself into when she’s studying particular topics. For reading, she visualizes a rainbow sphere, feels excited about the adventures she gains in her mind and is relaxed and peaceful. No matter where we are I have her consciously visualize her sphere before we start. It seems to get her into the right frame of mind before we start work regardless of what’s going on around us.

6. Homeschooling on a boat takes a lot of time. So does cooking on a boat, cleaning on a boat and so forth.
Everything on a boat takes a lot of time. There are few modern conveniences


Since everything takes a lot longer to do on a boat it will seem as if you’re only doing three main activities – cooking/provisioning, cleaning, and homeschooling. Notice that I’m not even mentioning sailing!

Just to give you an idea of tasks taking a while, provisioning (getting food) takes at the very least a 1/2 day to do. You have to get in the dinghy, go to shore, find the grocery store, load up and head back. It may seem like it’s quick and easy but it’s not.

When you cook there is only so much space to prepare so you’re often spending more time moving things around to get to other things. Ready meals are not common in the tropics so you’re more often than not cooking from scratch. The stove/oven is too small to hold all the pots so you have to cook one thing after another. And no boat stove/oven works fast or get’s hot quickly.

And of course, there are the dishes to do after you eat

Regarding cleaning, when you get the boat finally looking great someone will inevitably walk through with sand all over their feet. And heck, all it takes is one small project to make the boat a mess in seconds.

I suppose it’s the nature of boat life. Things that take an hour on land will take at least two hours – more likely five on a boat. Homeschooling on a boat is the same. We’ve had plenty of days where it’s late afternoon and we’re still not done. What gets in the way of homeschooling? Cooking, eating, cleaning, boat projects, visitors, commotion in the anchorage, having to sail somewhere, melt-downs and more…

Tip: Drop the concept of having to get everything done. Drop the idea of productivity. Instead, go with the flow and focus on each task as you do it. It is what it is. Everything taking a long time is part of boat life so accept it and have an easier time or fight it and be miserable. In boating life, you no longer have to be super-mom or super-dad. You just have to be present. Isn’t that one of the reasons you’re getting into boat life anyway?



7. We usually don’t have the materials required to do experiments or extra actives often suggested in workbooks

Quite a few of our course books offer experiments, recipes, and activities to perform but we rarely have the supplies to complete them. On land, we had rooms filled with all sorts of stuff. And if we didn’t have what we needed it was only a five-minute drive over to Walmart to get them. When you’re on a boat in the Tropics it might be possible to go to land to get what you need but is it worth the 1/2 day journey to do it? Usually, it’s not.

Tip: A wide variety of experiments are done by kids on YouTube. And for some reason, the current generation loves to watch other children do a wide variety of tasks – unwrap gifts, play video games and play with dolls. I know it’s not ideal but instead of your child actually performing an experiment you can have them watch someone else do it. And there are apps that allow you to download YT videos and save them to a hard drive.

8. If your child needs extra tutoring it’s not easy to find

This topic is close to my heart. Our daughter is Dyslexic so we’ve been challenged to extremes. Dyslexia is a situation where the brain processes reading/writing differently than the norm. Sienna is almost 10 years old and only reading at a 6-year-old level. And this is despite using Dyslexia-based resources and spending one-on-one time with her every day. Not only have my husband and I had to learn how to be teachers but we’ve had to learn how to be special education teachers.

From time to time we come across teachers on other boats. We’ve been provided with some assistance but like I mentioned before…this life is so transient. People come and go. And there are remote groups you can join on FaceBook or organizations that offer coaching.

All parents want their children to grow up to be successful

If you get out on the sea and realize that your child doesn’t learn the standard way it can be very difficult to determine what’s best for him or her. At one point we almost returned to land to provide Sienna with ‘better’ resources. After a lot of research, however, we decided that we were the best resource she could get. What’s better than two parents who love and care for their child that provide one-to-one non-stop support?

Tip: If you have fears that your child may have a learning difference, you can get an educational assessment from a trained psychologist. When we last went to the UK, we took Sienna to a specialist. It cost us 795 GBP (about $1,000) for a psychologist to spend a few hours testing her and then providing us with a 35-page report on exactly what she’s good at and where she’s having issues. It might seem like quite a bit of money but the information we learned was invaluable. We now know exactly where her difficulty is and what to do to support her best.

9. There’s little to no peer pressure when homeschooling on a boat
 
I’ve come to the conclusion that some children do well in school because they’re in an environment where they’re forced to sit and learn. When I say ‘forced’ what I mean is that there are rules – written and unwritten about how to behave. Teachers will ask children to be quiet and they obey. Not only because the teacher is an authority figure but because they don’t want to risk being made fun of by their classmates.

If everyone is working on a project it’s likely that your child will join in rather than not. On a boat, there are no other kids to put pressure on your child/children.

Peer pressure can be a very good thing

Tip: What we find works well is to set up play dates in the anchorage but only after school is finished. If all kids know that they need to get their schoolwork done to play there is often enough pressure there to help see them through.

Tip: Ask older boat kids if they will come over and help your child. It’s amazing how kids will help other kids. Our daughter seems happy to read to older kids, taking in corrections, easier than with us. There is certainly positive peer pressure out there – you just have to figure out how to make it work for you and your child/children.

10. It’s not very enjoyable to do homeschooling while sailing

Despite every sailing parent’s best intentions it’s just not practical to think that you can do homeschooling while sailing. Sure, you can read the history book or you can discuss various topics but to sit at the table and do a normal routine of homeschooling while sailing is not realistic.

Most people don’t feel that great when they are sailing. And trying to do anything with fine motor coordination, like writing, while being thrown around on the waves is not fun. There are two major things that kids don’t like on a boat – one is homeschooling and the other is long passages.

If you try and put them both together it’s a recipe for disaster
 
We never do homeschooling when we’re sailing. We do, however, read books, play educational games and enjoy our iPads! When we miss a day of school due to sailing we don’t ‘punish’ our daughter by telling her she has to make it up on the weekend. Due to the fact that we get through so much material because it’s one-on-one, and we do schooling year-round, she’s a couple of grades older anyway.

Our approach is to make our homeschooling on a boat sessions valuable

We’re all learning, enjoying the material and creating meaning around it. If we miss a few days out of the month it’s no big deal. And when we do long passages, say an Ocean crossing again it’s no big deal. We do homeschooling year round so what she might miss during day sails she makes up over the year.

But what else do children get from boat life above and beyond homeschooling on a boat?



1. More learning is done during non-class time and no planning required!

Due to the nature of our lifestyle we explore, and learn, every day. What do we come across? Different wildlife – dolphins swim along with the boat, whales pop their heads up and look at us in the cockpit, eagle rays jump out of the sea to say hello. And that’s all from the comfort of our living room (cockpit). When we go snorkeling there’s a whole new world of underwater life that’s exciting every time we go. We have reference guides on the boat so we can put a tick on the fish and mammals we see and learn more about them. On land, we do the same.

What else?

New cultures, foods, music, architecture, traditions, holidays and histories. Imagine seeing a different country every few weeks or months? Hearing stories from locals, soaking up the atmosphere of the towns and visiting areas of natural beauty or historical significance.

And then there’s learning about weather systems, the dynamics of sailing, troubleshooting, teamwork and in our case our daughter is involved in our sailing business so there’s even entrepreneurism.

On land, people tend to have the same routines doing the same things day after day. Learning mainly happens during homeschool or on extracurricular actives like going to a museum. On a boat every day is different and new material is constantly put in our path.

2. Strong characteristics are highlighted continuously. Teamwork, kindness, helpfulness, community

Boating life is a very social life. When you’re out at sea, on anchor or in a marina boaters work with each other regardless of the fact that they may have not met yet. If another boater needs help and you’re around, you help. There’s no hesitation. Anywhere in the world, you feel a strong sense of community. Boat friends help to source parts, solve problems, enjoy discussions and engage in social events.

And because boats break often there are always people around all the time.
Many of us complain about all the issues we have on a boat but the nature of boating brings people together. That’s something that is not very common anymore in the land-based society.

Because of this incredible sense of community, children learn about the importance of teamwork, being kind, helping out and working hard to ensure everyone is safe and cared for. When a boater needs help we all respond – kids and adults alike. There is no bullying because there’s no room for it. It just doesn’t work in this type of lifestyle.

3. The social aspect of time spent after homeschooling on a boat is priceless
 
My second largest worry about becoming a boat mom was the social side of life for our daughter, an only child. (My first was education). I worried that we might find it difficult to find other children. We’ve actually had the opposite issue – I now fear our daughter is too social. Hahahaha.

I actually think it’s part of her character. Sienna loves people. She loves meeting other kids and playing – whether it’s a boy or girl, younger or older she’d rather be hanging out with other kids than doing anything else in life. And aside from when we’re on passage we almost always find at least one other child in the anchorage for Sienna to play with.

The activities that children participate in are varied

They might spend a couple of hours swimming, then explore an island and finish the day building a fort. If it rains you might find them hooked up to a network playing multiplayer MindCraft. MindCraft is like legos on a computer. The children build worlds and then play in them. It’s amazing to see six or seven kids huddled around our table all talking to each other while the play in the same world. It’s electronic “gone right” for a change.

Due to the wide variety of ages and ethnic backgrounds our daughter has a very diversified social background. She’s always learning about different religions, countries, traditions and family values. When she plays with older kids she might go for a hike. When she’s with children her own age she is often found playing dolls. And when there’s a big group you’ll find them all swimming or making a fort on a deserted island.

The children still have issues, however

They often work together to find solutions. The older kids might help the younger. At times parents do get involved but overall it’s a beautiful thing to watch your child grow in such a social engaging and balanced manner. It’s not just a same-sex or same-age peer group. I can’t help but feel that all kids should have the opportunity to be a boat kid. 




4. There are big incentives for children to getting the classwork done

Land kids go to school from 8 am to 3 pm. They then go to after-school sports or activities and then do homework. Boat schooled kids usually work from 8 am to lunchtime. Since there’s one-on-one support from their teacher (mom or dad) problems are solved immediately, learning is verified on the spot and there’s no need for homework.

The child knows that by noon most boat kids are ready to play. In a busy kid boat anchorage, you’ll hear kids start to make plans around noon over the VHF. They’ll either call the kids one by one or put out a general announcement like, “Attention all boat kids. At 1 pm we are going to the beach. If any kids are in the anchorage and want to join us, please come.”

After homeschool on a boat is done the kids are left to play for the rest of the day

They play sports, go swimming, arrange hikes and spend as much time as they can enjoying the day. When dinner comes the children come home and throughout the week different boats might have a movie night on board or get all the kids together to play board games in the evening. Our daughter, in particular, loves sleepovers!

So although there is little positive peer pressure during a homeschooling session there’s peer pressure outside of it. When children know that others are waiting for them to play it provides a great incentive to get homeschooling done.

5. The lifestyle can be conducive to getting children to read. With day-long passages and no Internet, reading makes the time go by

I think the key in this is that there’s often times when we have no internet. On land, there’s always a connection. On the sea, we often have Internet in anchorages and definitely on land (at restaurants and cafes), but when we’re sailing we’re mostly unconnected.

That was the case until recently. I now have a great package so I’m now connected even when we’re sailing HOWEVER I will never let Sienna know that. Long passages can go wrong if you allow the internet. Children will spend the whole passage watching YouTube videos or finding something to watch online.

As a tip, you might want to make a ‘no Internet during passages’ rule. In forces us to spend time reading, playing games in the cockpit and just having nice long discussions. Just last week I explained to everyone a book I was reading about various memorization techniques. By the end of the passage, we all effectively memorized all the super-foods, the first 10 American presidents and a variety of other things. It was a brilliant journey.

6. Children are far less impacted by the media and commercialism

On a boat, there is no live TV, news or commercials. When you ask a boat kid what they want for Christmas, they’ll say a play truck, a doll, a book or ‘I don’t know.’ Kids won’t have a list a mile long spouting off all the toys advertised on TV. Things just are not important on a boat…and the things that kids do have are enough.

There’s more time spent on imagination and play rather than the things they’re playing with

There are also very few places to buy things in the tropics. You might find a toy store every once in a while but the toys will be very expensive so you’ll offer your child the option to get one thing. When it comes to clothes boat kids and parents alike use what they have. Our clothes get bleached by the sun and dirtied by play. There is absolutely no contest about brand names or designer clothes.

As far as the news is concerned, we tune more into local news and weather wherever we are in the world rather than keep tabs on what’s happening back home. We know the big issues through a quick glance online but the news is not on in the background of our lives.

Instead of getting caught up in the current dramatic news story, we’re living life. Boat life is a lifestyle. It’s an alternative way of living life. It’s not a panacea or heaven on Earth but, for some of us, it’s a life far more worth living than the one we had on land.

In conclusion, homeschooling anywhere is hard work

If you, however, look at the big picture regarding homeschooling on a boat the pros far outweigh the cons.

What Are Your Thoughts About Homeschooling On A Boat?

Please share with me and others as to what works for you and tips or suggestions below.

Join Us On Britican

Is The Bluewater Cruising Life For You? Would you like to see, first-hand, what it’s like for us to homeschool on a boat? Give the whole boat life a go – homeschooling included. Come sailing with us. Click here for more information on our Britican Experience.

by Kim Brown

Страницы: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 197

* Интересно почитать

* Поиск по сайту


* Двигатель торговли

* Активные авторы

Craus Craus
4006 Сообщений
bigbird bigbird
2972 Сообщений
grebenshch
595 Сообщений
Grumete Grumete
392 Сообщений
root root
269 Сообщений

* Кто онлайн

  • Точка Гостей: 525
  • Точка Скрытых: 0
  • Точка Пользователей: 0

Нет пользователей онлайн.

* Календарь

Апрель 2024
Вс. Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб.
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 [27]
28 29 30

Нет ближайших событий.

* Ваша Реклама

Здесь может быть Ваша реклама!

* Мы на Pinterest

SMF spam blocked by CleanTalk
Защита SMF от спама от CleanTalk
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal